Superwizja coachingowa
„Superwizja jest miejscem, gdzie profesja oddycha i uczy się… superwizja może być bardzo ważną częścią dbania o siebie, pozostawiania otwartym na uczenie się nowych rzeczy i konieczną częścią trwającego nieustannie samorozwoju Coacha, jego świadomości i zaangażowania w uczenie się”
– Hawkins and Shohet
Rodzaje superwizji
- Normatywna, administracyjna, jakościowa (jeśli uczysz coachingu lub wprowadzasz go w swojej firmie i potrzebujesz oceny formalnej Twoich Coachów lub chcesz sprawdzić zgodności z wymogami kultury organizacji to forma dla Ciebie)
- Rozwojowa i edukacyjna (jeśli jesteś Coachem i chcesz w bezpiecznych warunkach oraz atmosferze zaufania przyjrzeć się swojej pracy i prowadzić z superwizorem intensywną, rozłożoną w czasie refleksję na temat siebie i pracy to forma dla Ciebie)
- Odnawiająca (jeśli potrzebujesz „naładowania się” na nowo po wielu latach pracy i wrócić do pierwotnych motywów zawodu Coacha to forma dla Ciebie)
- Problemowa (jeśli czujesz przeciążenie pracą z ludźmi, masz poczucie nakładania się problemów Klienta z Twoimi, potrzebujesz przepracować trudną sytuację to forma dla Ciebie)
Model prowadzonych przez nas superwizji odwołuje się do holistycznego postrzegania roli Coacha i opiera się na naszym wewnętrznym Know-How, czerpiącym ze źródeł superwizji psychoterapeutycznej, przez praktykę pedagogiczną do superwizji coachingu ICC oraz modelu 7 perspektyw.
Stąd podczas superwizji płynnie przechodzimy z roli diagnosty do roli mentora, trenera i Coacha. Superwizje prowadzimy poprzez obserwację (osobistą lub na bazie nagrania video) oraz informację zwrotną opartą na zasobach, pozwalającą uczestnikom adaptacyjnie przyjąć informację, przeanalizować ją oraz wypracować adekwatne a także najbardziej efektywne rozwiązania oraz złamać potencjalną rutynę w pracy eksperta.
„Celem superwizji jest zapewnić, że najlepsze interesy Klienta i Coacha są chronione i dostarczyć edukacyjnego i regenerującego wsparcia Coachowi.”
– Myles Downey
Nasze metody
Posługujemy się takimi metodami jak:
- Odgrywanie ról (role playing) z użyciem kamery video;
- Analizy przypadków dyskutowanych w małych grupach;
- Scenki ćwiczące umiejętności nagrywane na kamerę, wspólnie analizowane;
- Korygujące informacje zwrotne od uczestników i superwizorów;
- Pytania coachingowe;
- Metafory
- Trening
„Superwizja jest możliwością zabrania kogoś z powrotem do jego umysłu, aby pokazać jak dobry może być”
– Nacy Kline
W zależności od Państwa decyzji proponujemy superwizję:
indywidualną (dla jednej osoby)
podczas superwizji indywidualnej
Na zaproszenie Coacha prowadzimy superwizję indywidualną (na żywo, online via skype, nagranie video) prowadzonego przez Coacha całego lub wybranego przez niego fragmentu procesu (np. jednej sesji) i w rozmowie indywidualnej omawiamy wnioski ukierunkowujące jego dalszą pracę.
na spotkaniu superwizyjnym konsultacyjnym
Jeśli nasz Klient chce przedyskutować indywidualnie kwestie związane z merytoryką, metodyką lub procesem umawiamy się na konsultacje i wspólnie wypracowujemy rozwiązanie.
grupową
Superwizja grupowa korzysta z energii procesu grupowego. Dzięki temu, grupa superwizyjna to wzmocniona synergią zespołu wzajemna wymiana doświadczeń, przemyśleń, wspólne dochodzenie do nowych rozwiązań. Często jest to także odkrywanie swoich nieuświadamianych wcześniej uczuć i przekonań. Uczestnicząc w superwizji, możemy odkryć takie obszary własnego ja, które dla nas samych bywają nieznane. Doświadczamy również bliskiego kontaktu ze sobą i z innymi.
Podczas superwizji dzielimy się z innymi fachowcami i praktykami swoimi wątpliwościami i pomysłami, przyglądamy się sposobom pracy, słuchamy stawianych przez nich pytań, wykorzystywanych interwencji, a także – i może przede wszystkim – skierowanych do nas informacji zwrotnych o naszej pracy. Korzyści zawodowe i osobiste, jakie daje superwizja, łączą się ze sobą. Wynika to stąd, że jakość relacji, jaką tworzymy z klientem zależy nie tylko od naszych kompetencji, ale w nie mniejszym stopniu od tego, kim jesteśmy. Emocje przeżywane przez nas w kontaktach z klientami mają źródło w naszych przekonaniach, które z kolei wynikają z naszych doświadczeń i systemu wartości.
Relacja coach – klient jest jednym z istotnych, niespecyficznych czynników wpływających na efekty pracy klienta, dlatego świadomość tego, co w niej zachodzi jest ważnym elementem profesjonalizmu. To też różni grupy superwizyjne od grup wsparcia, w której członkowie świadczą sobie różnego rodzaju pomoc, zazwyczaj nieprofesjonalnie i które mają charakter otwarty.
Niezwykle istotną korzyścią zawodową, jaką odnosimy z superwizji, jest uzyskanie, dzięki ponownej analizie dokonanej z udziałem innych osób lepszego wglądu w przyczyny potencjalnych trudności pojawiających się w naszej pracy. Efektem tej analizy jest uzyskanie nowej, szerszej perspektywy widzenia danej sytuacji. Dzięki superwizji możemy wprowadzać istotne zmiany w sposobach pracy, a także dokonywać znaczących zmian we własnym życiu.
W grupie superwizyjnej pracujemy nad indywidualnymi problemami poszczególnych osób – najczęściej jest to 1 dzień szkoleniowy. Podczas pracy superwizyjnej uczestnicy mają możliwość pracy nad własnymi tematami. Naszą dobrą praktyką jest zebranie z wyprzedzeniem potencjalnych tematów interesujących uczestników grupy. Sprawdza się tu nam formuła ankiety i/lub rozmowy indywidualnej przed spotkaniem.
Grupy superwizyjne, które prowadzimy zwykle mają od 4 do 12 osób i dzielimy je na:
- jednorazowe (spotykające się w danym gronie tylko raz)
- stałe (kontrakt z grupą zakłada 4 spotkania w roku – spotkanie odbywa się co kwartał – grupa w miarę możliwości ma jednorodny skład).
Zobacz ceny superwizji
rodzaj usługi |
ilość sesji |
cena za sesję |
cena łączna |
|
|||
superwizja online | 1 | 320 zł | 320 zł |
3 | 300 zł | 900 zł | |
5 | 280 zł | 1400 zł | |
|
|||
superwizja real* | 1 | 350 zł | 350 zł |
3 | 320 zł | 960 zł | |
5 | 300 zł | 1500 zł | |
|
|||
* do ceny należy doliczyć koszty ew. dojazdu do Klienta – ok. 1,20 zł/km (poza Trójmiastem) |